woensdag 12 augustus 2009

SMS-Poëziewedstrijd Base & Festival van Vlaanderen 2009

Dichterkens! Questa mattina, ho ricevuto un messaggio gioioso dalla parte di Base: mijn 160 karakters zijn verhoord. Trouw aan mijn inmiddels drie jaargangen tellende zwakte (2007 (Feest), 2008 (1001 Nacht) en 2009 (La Gioia)), kromde ik de vingers omheen het klavier van mijn gsm, kneep mijn muze in haar komma, en kwam met mijn sms’je over “La Gioia” voor de dag. Het liet de jury niet onbetuigd, en zo gebeurt het dat ik me laureaat mag noemen van de SMS-poëziewedstrijd 2009 van Base & Festival van Vlaanderen. En ik niet alleen, trouwens—houd Boeski in de gaten. (Bravo!) En misschien heeft één van jullie dichterkens ook gevolg gegeven aan de oproep… mogen wij elkaar begroeten, op 12 september, in het Stadhuis van Gent.

4 opmerkingen:

Vera De Brauwer zei

Dag Wouter,

Twee jaar geleden mocht ik ook genieten van het uitgebreide programma dat de genomineerden aangeboden kregen door Base, tot een walking dinner toe. Ik weet niet of het vorig jaar even goed was. En dit jaar? Ga ik zelf wel kijken want ik ben weer van de partij!

Tot ziens?
Vera

Wouter Rogiest zei

He Vera,

Vorig jaar was ook met namiddag- en avondvullend programma, reken maar! Tot op 12 september :-)

A.D zei

Proficiat! Ik was genomineerd in 2005 en won in 2006. Leuke prijs met een publicatie die op het Festival wordt verspreid. Schrijf ze!
A. Deckmyn

janien zei

Had ik het niet gedacht, stond het niet in de (vallende) sterren geschreven: dat in poëzie vermenigvuldigde vreugde nog meer vreugde brengt!

Zo werd ik op deze avond van warmste dag van het jaar onweerstaanbaar hierheen gelokt om het geheim van de prijs ontsluierd te zien. Aha: de dichter draagt zijn lauwerkrans al! Olalala, c'est magnifique! Gedeelde vreugde is vermenigvuldigde vreugde. BRAVO! BRAVO! BRAVO!

En nu wil ik brandnieuwsgierig de gedichten zien ...