zaterdag 25 november 2006

Honger (najaar)


Laat ons getweeën water worden.
De elementen hebben afgedaan.
Ach, ik krijg nergens voet aan wal
en kan mezelf toch niet meer luchten.
Ik zet je ook niet meer
in vuur en vlam.
Het kil besef ontlokt een traan.

Laat ons dus water worden.
Ik geef het op nog hard te zijn.
Ik wil in onze sappen vloeien
en versmelten, en dan niets meer,
vloeiend niets.
Ik wil met jou de bedding strelen,
het onderste uit de kan.
Ik wil de ader aarde laten
en bezinken, ondergaan met jou
alsof er nooit een monding komt.

2 opmerkingen:

Anoniem zei

eindelijk een fellow-poeet gevonden! ik zoek al een tijdje naar een student poeet en eindelijk heb ik je gevonden!!

je gedichten spreken tot me man, misschien moet je de mijne ook mar eens lezen, alhoewel dat die misschien een stukje abstracter zijn...

laat maar iets weten!

GlennDavid

Wouter7 ¶ zei

Bedankt voor je enthousiasme Glenndavid. Ik ben niet zeker of ik nog onder de categorie student val —mijn studentenkaart leest 'doctoraatsbursaal'— maar de titel student-poëet, ja ça va :-) Ook student in Gent?

Heb ook eens gegrasduind op je blog, mooie collectie heb je daar bijeen (58 met label gedicht!) ...schrijf ze lustig verder, en misschien tot op een poëtisch evenement? (Mijn eerstvolgende is Soetendaelle.)